Sabtu, 3 Mac 2012

dosa masa kini di FB

Ya Allah,

Sulitnya menjaga pandangan mata,
Sulitnya menahan nafsu dan menjaga hati,
Hanya iman dalam diri mampu menolong diri,
Antara kasih kepada Robbul i’zzati dan kemahuan diri,
Menitis air mata tika kemahuan diri tidak dituruti,
Lantas kasih dan takut kepada Ilahi.


Sulitnya menjaga pandangan mata,
Sulitnya menahan nafsu dan menjaga hati,
Usia begini kemahuan itulah ingin dipenuhi,
Mencintai dan dicintai orang dikasihi,
Namun syariat yang suci membatasi,
Semuanya untuk kebaikan diri sendiri.


Sulitnya menjaga pandangan mata,
Sulitnya menahan nafsu dan menjaga hati,
Kugagahi diri menjaga pandangan mata dan hati,
Agar maksiat tidak terjadi,
Agar fitnah dapat dijauhi,
Namun,kadang kala aku tewas dengan nafsu yang menguasai diri,
Lantas kurangnya amalan rukhiah dalam diri.


Sulitnya menjaga pandangan mata,
Sulitnya menahan nafsu dan menjaga hati,
Aku malu padaMu Ya Ilahi,
Saat memandangnya aku membuat dosa terang tanpa sembunyi,

Tika dia membalasnya, bertambah malu padaMu Ya Ilahi ,
Kerana aku dan dia tiada ikatan sah suami isteri,
Kerana aku dan dia berdakwah demi Islam dicintai,
Kerana aku dan dia mengaku berjuang demi islam dijulang tinggi,
Kerana aku dan dia mengaku berjuang demi mencari redha Ilahi.


Ya Allah ampunkan dosaku,
Ya Allah terimalah taubatku,
Ya Allah teguhkan imanku dengan firmanMu,
Ya Allah teguhkan imanku dengan ketaatanku padaMu,
Tidak sekali-kali kebenaran dan kebatilan dicampuri,
Jika tidak,kecelakaan menimpa diri

#credit to,,
FHbravos Dx

Tiada ulasan:

Catat Ulasan