Rabu, 1 Februari 2012

k.a.u

pada suatu pagi yang hening                  
disaat semua sedang sibuk
mengemas ruangan kelas
mengatur kedudukan kerusi dan meja
aku terpandang susuk tubuh itu
seperti terpinga-pinga
mencari sesuatu

aku terus melakukan langkah pertama
mulut ini menyapa dirinya
aku sedar bahawa takdir
telah menemukan kau dan aku

teman,
walau perkenalan kita hanya sekejap cuma
namun aku bahagia
saat kau berada di sisi

teman,
perkenalan yang singkat antara kita
telah mengubah persepsiku padamu
ku pikir engkau seorang yang pendiam
namun ku silap

tali persahabatan yang terjalin selama ini
telah menyaksikan episod
suka dan duka kita bersama
walau sedikit cuma
namun masih dapat ku tontoni semula

hari berganti hari
bulan berganti bulan
tahun berganti tahun


kita semakin sibuk mengejar cita-cita
yang pernah kita janjikan
namun kesibukan itu tidak pernah
mengganggu mahupun cuba
merungkaikan ukhwah yang terjalin


namun
akibat terlalu leka dengan duniawi
kita seolah-olah semakin jauh
aku mulai sedari bahawa
kita tidak sehaluan lagi
engkau ke kiri, aku ke kanan

akibat tidak ingin menimbulkan
syak antara kita
dan dosa semakin menggunung
mungkin ini yang terbaik untuk kita


pada saat dan detik itu juga
kita tersenyum dan terpaksa
menyedarkan diri sendiri bahawa 
hubungan kita bukan seperti dahulu


aku mulai sedar bahawa
takdir juga yang memisahkan kita

teman,
terima kasih kerana engkau
sudi melakarkan memori terindah
dalam hatiku bersamamu
maafkan diri ini andainya
aku tidak seperti yang kau inginkan

jika kita mungkin bertemu lagi
suatu hari nanti
aku berharap kasih kau 
masih ada untukku
walau secebis cuma
kau sahabat, kau teman
#terima kasih atas segalanya Lia 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan